РЕЖИМ РОБОТИ ТА НАПОВНЮВАНІСТЬ НАВЧАЛЬНИХ ГРУП Організація навчально-тренувальної роботи
1. Комплектування навчальних груп, організація навчально-тренувального процесу, проведення виховної роботи з тими, хто займається здійснюється тренерською радою та дирекцією спортивної школи. Безпосереднє виконання цього завдання може покладатися на тренера - керівника спортивної групи хортингу й інструкторський склад з виду спорту. 2. Навчальні групи комплектуються з найбільш здібних юнаків та дівчат, які виявили бажання займатися хортингом, або мають певний тренувальний стаж в контактних бойових мистецтвах, конкретно в даному виді спорту. В таблиці 1 подаються вимоги до наповнення навчальних груп, навчального навантаження спортивної школи та спортивної підготовки учнів. 3. При спортивній групі хортингу створюється батьківський комітет, який надає допомогу в організації виховної роботи, поліпшенні матеріальної бази, в організації роботи оздоровчої спрямованості (оздоровчі семінари, відпочинок, туризм, екскурсії), підтримці учнів спортивних груп хортингу на змаганнях тощо. 4. При наявності в складі групи спортивного вдосконалення, або в групі вищої спортивної майстерності членів збірних команд України з хортингу, або кандидатів в члени цих команд, кількість навчальних годин на тиждень може збільшуватись до 36 годин. 5. Навчальна робота здійснюється на підставі даної навчальної програми для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності й вимог Української Федерації Хортингу й проводиться круглорічно. 6. Всі навчально-тренувальні групи спортивної школи з хортингу комплектуються з урахуванням віку, кваліфікаційного технічного рівня, фізичної й спортивної підготовленості спортсменів. 7. Прийом до спортивної школи в групи хортингу здійснюється на підставі письмової заяви батьків, документа, який підтверджує дані медичного контролю й співбесіди. 8. Кожна група закріплена за інструктором, який веде її в плині всього навчального року. Основною формою проведення навчально-тренувальних занять є урок.
Вихованці спортивної групи хортингу повинні придбати теоретичні, практичні інструкторські й суддівські навички, необхідні для роботи в молодших групах і суддівстві змагань з хортингу. Присвоєння звань інструктора і судді з хортингу відбувається після проходження методичних та атестаційних семінарів, проведених Українською Федерацією Хортингу, і затверджується постановою районного або міського Комітету з фізичної культурі і спорту. Учні повинні щодня самостійно займатися за рекомендацією й завданням викладача або інструктора, застосовуючи в поєдинках захисне спорядження, капи, рукавиці, шоломи. Основними формами проведення навчально-тренувальної роботи з хортингу в спортивній школі є: - групові заняття по освоєнню теоретичного матеріалу програми у вигляді лекцій, бесід тренерів-викладачів з конкретної теми при наявності контрольних питань для проведення заліку; - практичний матеріал засвоюється на навчально-тренувальних заняттях згідно з вимогами програми; - індивідуальні заняття відповідно з планами тренувальних занять; - учбово-тренувальні заняття під час навчально-тренувальних зборів, семінарів; - перегляд та аналіз навчальних відеофільмів, кінограм, слайдів тощо. - тренерська та cуддівська практика; - участь спортсменів у змаганнях, показових виступах тощо. При проведенні навчально-тренувальних занять і змагань тренер зобов'язаний строго дотримувати встановлених вимог з лікарського контролю тих, хто займається, попередженню травм і забезпеченню належного санітарно-гігієнічного стану місць занять і устаткування. У процесі навчання й тренування одночасно вирішуються виховні завдання. У юних спортсменів необхідно виховувати працьовитість, почуття дружби, товариства, відповідальності, домагатися від них свідомого й сумлінного відношення до своїх обов'язків, поваги до старших, організованості й дисципліни, спортивної поведінки. Необхідною умовою для успіху виховної роботи є своєчасний початок занять, правильна організація, вимогливість до відвідуваності й дотримання спортивного етикету хортингу. Учні спортивних шкіл зобов'язані щоденно виконувати ранкову гімнастику, а також домашні завдання, які пропонують викладачі для самостійної роботи учнів по відпрацювання загальнопідготовчих, спеціалізованих та змагальних вправ. Для переводу з однієї навчальної групи в іншу спортсмени повинні скласти контрольні нормативи з загальних і спеціальних вправ, отримати на то письмовий дозвіл батьків та виконати всі інші вимоги даної Програми.
Планування та облік навчально-тренувального процесу
Навчально-тренувальний процес планується у відповідності з програмою для спортивних шкіл. Планування теоретичних і практичних занять, розподіл учбового матеріалу проводяться на основі навчального плану та річного графіку розподілу годин, які передбачають цілорічну організацію тренувальних занять.
Документи планування та обліку навчально-тренувальної роботи спортивних шкіл
Документи з планування навчально-тренувальної роботи: - перспективний план роботи груп хортингу; - річні плани навчально-тренувальних занять навчальних груп та індивідуальні плани підготовки спортсменів; - плани навчально-тренувальних занять; - розклад занять; - списки учнів школи по групах; - книга наказів. Документи з обліку навчально-тренувальної роботи: - журнал обліку роботи тренерів-викладачів; - особисті картки спортсменів (додаток 1) та тренерів-викладачів (додаток 2); - щоденники тренувань спортсменів; - протоколи змагань; - книга реєстрації особистих та командних перемог.