Основний принцип побудови роботи у навчально-тренувальних групах - послідовність у процесі навчання і тренування за умов ретельного вибору засобів для вирішення конкретних завдань, дотримання вимог індивідуального підходу і вивчення особливостей кожного учня. Річний план тренування будується на засадах календаря спортивних змагань та адаптивних можливостей організму, що визначають закономірності спортивної форми. Провідна тенденція програми - навчання, яке полягає в опануванні юними спортсменами багатогранного технічного арсеналу засобів у двох різних раундах комплексного двобою хортингу, досягнення більш високого рівня спеціальної фізичної підготовленості на всіх подальших етапах. Показниками роботи спортивної школи з хортингу є виконання програмних вимог за рівнем підготовленості учнів, визначених у кількісно-якісних показниках відповідно до рівня підготовки. Навчальний процес у кожній групі хортингу планується на основі навчального плану, даної Програми, кваліфікаційних вимог Української Федерації Хортингу й річних графіків розрахунку навчальних годин. Навчальним планом передбачаються теоретичні й практичні заняття. На теоретичних заняттях вивчаються питання з анатомії, фізіології, психології, гігієні, лікарського контролю, методики навчання й тренування із загальної і спеціальної фізичної підготовки, вивчення й удосконалювання техніки й тактики хортингу, інструкторської й суддівської практики, з підготовки до атестаційних вимог ранк-тестів Української Федерації Хортингу. Кожному виду підготовки приділяється певна кількість годин. Інструкторську й суддівську практику спортсмени проходять на навчально-тренувальних заняттях в спортивному клубі і на календарних змаганнях Української Федерації Хортингу. Процес ставлення спортивної форми, як оптимальної готовності хортиста до виступу на змаганнях, відбувається за наступними фазами: - фаза створення передумов та становлення спортивної форми; - фаза тимчасового збереження спортивної форми; - фаза тимчасової втрати спортивної форми. Це відбивається у розподілі річного циклу на три періоди (макроцикли) тренування(крім групи початкової підготовки): - підготовчий період; - змагальний період; - перехідний період (відновлюючий).
Підготовчий період (серпень-листопад)
Підготовчий період поділяється на два етапи: - загально-підготовчий; - спеціально-підготовчий. Загально-підготовчий етап складається з двох мезациклів: - втягуючий мезоцикл; - базовий мезоцикл. У втягуючому мезоциклі зміст тренування підпорядкований переважно основному завданню - поступово підводити організм спортсменів хортингу до напруженої тренувальної роботи. В базовому мезоциклі зміст тренування має бути спрямований на закладання фундаменту майбутньої спортивної форми - підвищення рівня розвитку сили, швидкості, витривалості, швидкісно-силових якостей, спритності, технічного рівня, техніко-тактичних дій тощо. Спеціально-підготовчий етап поділяється також на два мезоцикли: - контрольно-підготовчий мезоцикл; - передзмагальний мезоцикл. В контрольно-підготовчому мезоциклі поєднується тренувальна робота з участю в контрольно-тренувальних змаганнях. У передзмагальному мезоциклі зміст тренувального процесу полягає у набутті спортсменами хортингу первинної спортивної форми, яка у подальшому буде вдосконалюватися. Завдання: зміцнення здоров'я спортсменів, поліпшення загальної фізичної підготовленості, вивчення базової техніки й тактики хортингу, удосконалення вольових якостей, підготовка до атестаційних вимог на кваліфікаційний ступінь - ранк хортингу для даної вікової групи, теоретична підготовка. Тривалість періоду для груп спортивного вдосконалювання - 2-3 міс.
Змагальний період (грудень-травень)
Завдання: подальший розвиток фізичних, вольових якостей і психічної підготовленості, вивчення й удосконалювання базової техніки й тактики хортингу, досягнення високого рівня тренованості, спеціальна підготовка до участі в змаганнях, придбання інструкторських і суддівських навичок. Тривалість періоду для навчально-тренувальних груп 5-6 міс., для старших груп спортивного вдосконалення 6-7 міс. У змагальному періоді застосовуються мезоцикли двох типів - змагальні та проміжні. Змагальні мезоцикли включають підготовку до змагань, участь у змаганнях та відновлення. Проміжний мезоцикл передбачається між змагальними і будується як підтримуючий. Перехідний мезоцикл починається після закінчення змагань. У цьому мезоциклі здійснюється поступове зниження навантажень за обсягом та інтенсивністю.
Перехідний період (відновлюючий) - (червень-липень)
Завдання: зниження навантаження - активний відпочинок, підтримка досягнутої загальної й спеціальної фізичної підготовленості. Активне використання впливу зовнішніх факторів середовища у відновлюючих, загальнорозвиваючих заняттях (сонце, повітря, вода). Проведення спортивно-оздоровчих та навчально-методичних виїзних таборів. Тривалість - 1-2 місяця.